هوش مصنوعی
موضوعات داغ

توسعه هوش مصنوعی کشور نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: متاسفانه یا خوش بختانه فناوری هوش مصنوعی زمان موجش بلند نیست و حداکثر تا ده سال آینده هر کشوری با سرعت رشد این فناوری همگام شد جزو باشگاه کشور‌های دارنده فناوری هوش مصنوعی، پیشرفته و توسعه یافته قرار میگیرد و کشور‌های که موفق نشدند جزو کشور‌های دسته دوم، پیش بینی من این است که در آینده دو دسته کشور داریم، یکی کشور‌های دارای فناوری هوش مصنوعی و کشور‌های بدون هوش مصنوعی.

وی افزود: ما در حال تلاش هستیم بودجه خوبی را برای هوش مصنوعی در سال آینده با هدف کمک به مردم و شرکت‌ها داشته باشیم. همینطور در بحث‌های زیرساختی مثل مزارع پردازش گرافیکی (GPU Farm) و مراکز داده در حال تلاشیم که اتفاقات خوبی بیفتد. برای این اقدامات در معاونت علمی ستاد ویژه هوش مصنوعی تشکیل شده و در حال توسعه فعالیت خود است، این‌ها اقدامات عملیاتی این معاونت در هوش مصنوعی است.

وی درباره بودجه مورد نیاز توسعه هوش مصنوعی کشور در سال آینده نیز گفت: پیش بینی ما این است و چیزی که از رئیس جمهور درخواست کردیم و پیگیر آن هستیم با توجه به اینکه کشور‌های همسایه ما حداقل سرمایه گذاری سالانه شان در این حوزه ۲۰۰ میلیون دلار است، با توجه به وجود نیروی انسانی باکیفیت‌تر و ارزانتر در کشور حداقل به نصف این میزان یعنی ۱۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده نیاز است و کمتر از آن به کار آسیب می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا