هوش مصنوعی
موضوعات داغ

تکنو از سگ رباتیک «داینامیک ۱»، عینک AR و کنسول دستی پرده برداشت

شرکت Tecno در کنگره جهانی موبایل از محصولات و گجت‌های متنوعی رونمایی کرد. درکنار عینک واقعیت افزوده و کنسول دستی، این شرکت یک سگ رباتیک با نام داینامیک 1 را معرفی کرده که به هوش مصنوعی مجهز است. این شرکت می‌گوید Dynamic 1 کارهای مختلفی انجام می‌دهد؛ می‌توان برای سرگرمی‌ و آموزش از آن استفاده کرد و به‌طورکلی نوعی حیوان خانگی پیشرفته محسوب می‌شود.

شرکت Techno ربات مجهز به هوش مصنوعی خود را از سگ ژرمن شپرد الهام گرفته است. Dynamic 1 دارای گشتاور بسیار قدرتمندی معادل 45 نیوتن‌متربرکیلوگرم است. همچنین سیستم خنک‌کننده بسیار پیچیده‌ای در مفاصل زانوی خود دارد که این ربات را قادر می‌سازد تا حرکات طبیعی سگ‌ها مانند بالارفتن از پله‌ها، تعظیم‌کردن و دست‌دادن را انجام دهد.

این ربات از دوربین تشخیص عمق RealSense D430 اینتل، سنسورهای نوری دوگانه و مادون قرمز برای تشخیص موانع استفاده می‌کند و از سیستم هوش مصنوعی HyperSense Fusion نیز بهره می‌برد. این سگ رباتیک به یک پردازنده 8 هسته‌ای با کارایی بالا مجهز است. سرعت حرکت آن نیز 3.7 متربرثانیه تخمین زده می‌شود و با باتری 15 هزار میلی‌آمپرساعتی آن می‌توان تا حدود 90 دقیقه از این ربات استفاده کرد.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا