شبکه‌های ارتباطی
موضوعات داغ

درآمد ۱۱ میلیارد دلاری شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات برای کودکان در آمریکا

پژوهشگران دانشگاه هاروارد در گزارشی اعلام کردند تحقیقات نشان می‌دهد دولت آمریکا باید برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی در حوزه کودکان قانون تعیین کند، زیرا این شرکت‌ها به آسیب‌های سلامت روان کودکان و جوانان دامن زده و با شیوه‌های تبلیغاتی مضر آنها را هدف سودآوری خود قرار می‌دهند.

آنها اشاره کرده اند وجود چنین قوانینی در کنار شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند از آسیب به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش‌های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته‌اند، محدود کند.

در بخشی از گزارش آمده است: کودکان و نوجوانانی که به مدرسه می‌روند، احتمالاً می‌توانند تبلیغات را تشخیص دهند اما هنگامی که این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مورد اعتماد قرار داده می‌شود، اینفلوئنسرها آن را ترویج می‌کنند یا در کنار محتوای شخصی سازی شده نمایش داده می‌شود، این گروه سنی نمی‌توانند تبلیغات را به درستی تشخیص دهند.

طبق تحقیق هاروارد بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۲ ساله و کمتر، به یوتیوب (۹۵۹.۱ میلیون دلار) و پس از آن به ترتیب به اینستاگرام (۸۰۱.۱ میلیون دلار) و فیس‌بوک (۱۳۷.۲ میلیون دلار) تعلق دارد.

در این میان بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله به اینستاگرام (۴ میلیارد دلار)، تیک تاک (۲ میلیارد دلار) و یوتیوب (۱.۲ میلیارد دلار) مربوط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا