زیرساخت
موضوعات داغ

دستاوردهای چشمگیر چین در زمینه جابجایی مرسولات پستی

در سال ۲۰۲۳، روزانه بیش از ۳۵۰ میلیون بسته پستی در چین تولید شد که معادل بیش از ۴هزار بسته در هر ثانیه است. این آمار بیانگر دریافت بیش از ۹۰ بسته به طور متوسط برای هر چینی است که خود موجب ایجاد میلیون‌ها شغل در این کشور (با بیش از ۱,۴ میلیارد نفر جمعیت) شده است.

بخش تحویل مرسولات چین، با بهره‌گیری از روش‌های نوآورانه و سامانه‌های خودکار، در سال گذشته حدود ۱۳۲ میلیارد محموله را جابجا کرد که رشد سالانه ۱۹,۴ درصدی داشته است؛ جالب اینکه این آمار بیش از ۶۰ درصد از کل آمار جهانی را تشکیل می‌دهد. با گسترش شبکه، تعداد محموله‌های پردازش شده‌ی سالانه چین از بیش از ۱۰ میلیارد مورد تا سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱۰۰ میلیارد مورد (از سال ۲۰۲۱ به بعد) افزایش یافته است. شبکه تحویل مرسولات پستی چین اکنون بیش از ۴۸,۷ میلیون کیلومتر طول دارد و با افزون بر ۲۳۰هزار ایستگاه قادر به خدمات‌رسانی به ۷۰۰ میلیون مشتری در روز است.

در سال ۲۰۲۲، ظرفیت تحویل بسته‌های بین‌المللی چین به ۱۸۹,۲ میلیارد رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ به ۲۰۰ میلیارد رسیده‌ باشد. در سال ۲۰۲۲، درآمد این بخش، با بیش از ۱۲ درصد رشد سالانه، به حدود ۴,۱ تریلیون یوان (۵۷۱ میلیارد دلار) رسید.

بر اساس شاخص جابجایی بسته پیتنی بووز، در سال ۲۰۲۲، چین ۱۱۰,۶ میلیارد بسته، ایالات متحده ۲۱,۲ میلیارد، ژاپن ۹,۱ میلیارد و بریتانیا ۵,۱ میلیارد بسته جابجا کرده‌اند. چین اکنون حدود ۵ میلیون پیک دارد که بسیاری از آن‌ها از مناطق روستایی هستند. هدف نهایی از توسعه بخش تحویل مرسولات چین، گسترش شبکه به هر گوشه و تحویل انواع محصولات به همه مردم بدون توجه به موقعیت مکانی آنها است.

در این راستا، شبکه تحویل و نظام آماد (لجستیک) کشور با تمرکز بر ایجاد زیرساخت‌های اصلی و افزایش قابلیت‌های حمل‌ بار بصورت هوایی، جاده‌ای و با استفاده از قطارهای پرسرعت بهبود بیشتری خواهد یافت‌. همچنین شبکه توزیع و کیفیت خدمات در مناطق روستایی گسترش خواهد یافت. از دیگر اهداف اصلی بخش تحویل موسوله در سال جاری، توسعه سبز و تشویق شرکت‌ها به استفاده بیشتر از وسایل نقلیه انرژی نو جهت جابجایی بسته‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا