زیرساخت
موضوعات داغ

رآکتور هسته‌ای قابل حمل به ارتش آمریکا اضافه می شود

‌‌وزارت دفاع آمریکا (DoD) با مصرف سالانه 30 تراوات ساعت انرژی و 10 میلیون گالون سوخت در روز، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن آمریکاست و به همین دلیل می‌خواهد تاثیرش روی انتشار کربن را کاهش دهد.

یکی از روش‌های انجام این کار، استفاده از رآکتورهای هسته‌ای برای تامین انرژی است. DoD در گذشته پروژه‌ای به نام «Pele» را برای ساخت رآکتورهای نسل چهارم قابل حمل راه‌اندازی کرده بود و حالا با شرکتی به نام «BWXT Technologies» قراردادی به ارزش 300 میلیون دلار منعقد کرده تا این کمپانی، در آزمایشگاه ملی «آیداهو» برای ارتش این کشور رآکتور هسته‌ای قابل حمل بسازد.

طراحی BWXT شامل یک رآکتور با توان خروجی 1 تا 5 مگاوات می‌شود. این رآکتور از سوخت TRISO استفاده خواهد کرد که علاوه بر اینکه می‌تواند در گرمای زیاد دوام بیاورد، ریسک زیست محیطی پایینی هم دارد. این سوخت در دمای بسیار بالاتر از شرایط عملیاتی رآکتور تست شده و عملکرد مناسبی داشته است.‌

زمانی که قطعات به مقصد می‌رسند، تنها در 72 ساعت می‌توان آن‌ها را روی هم سوار کرد. خاموش و سرد کردن و همچنین جداسازی قطعات برای حمل مجدد هم در کمتر از 7 روز انجام می‌شود. شرکت BWXT از تجهیزات کنونی‌اش برای ساخت ماژول‌های قابل حمل طی دو سال آینده استفاده می‌کند و در سال 2024، رآکتور را برای تست به آزمایشگاه ملی آیداهو تحویل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا