رگولاتوری
موضوعات داغ

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: بازنگری در حوزه سیاست‌های فیلترینگ آغاز شده است

«محمدامین آقامیری» رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه همایش ایران دیجیتال اعلام کرد بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ شده است، اما تأکید کرد که به حوزه کیفیت شبکه رسیدگی شده و برای بهبود کیفیت آن، برنامه‌‌هایی تدوین شده است. او ابراز امیدواری کرد که کیفیت مطلوبی را به مردم ارائه دهند.

آقامیری در بحث بازبینی در بخش فیلترینگ نیز اعلام کرد این موضوع چند بخش دارد: «یک بخش مربوط به سیاست‌هایی است که در مورد فیلترینگ صورت می‌گیرد که درحال بررسی آن هستیم؛ تمام بازیگران و تصمیم‌گیران حوزه ورود کرده‌اند و درحال بررسی هستیم.»

او درباره این موضوع که مردم نمی‌توانند تا همیشه از فیلترشکن استفاده کنند، گفت: «درحال بررسی هستند و تعداد سکوهایی را که موردنیاز مردم است، قبل از عید رسیدگی کرده‌اند؛ سکوهایی در حوزه بازی‌ها و… که بازبینی و تغییراتی در رفع فیلتر آن‌ها انجام شد. برای سایر پلفترم‌‌ها هم روی بازنگری سیاست‌های مسدودسازی تمرکز داریم. ما الان کاری به مصداق فیلترینگ نداریم؛ چهارچوبی را که باید انجام شود، با ذی‌نفعان طراحی می‌کنیم؛ مصداق با کارگروهی است که از اعضای مختلفی از دولت، مجلس و قوه قضاییه تشکیل شده. »

آقامیری در پاسخ به این پرسش که نظر خودتان در مورد رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مانند توییتر، یوتیوب و… چیست؟ گفت در آینده مفصل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا