رگولاتوری
موضوعات داغ

رئیس کمیسیون طرح صیانت در جایگاه ریاست فراکسیون هوش مصنوعی نشست

رئیس کمیسیون طرح صیانت در جایگاه ریاست فراکسیون هوش مصنوعی نشست؛ به نظر می‌رسد مجلس به دنبال حل مشکلات کشور با کمک هوش مصنوعی است.

طی چند روز گذشته فراکسیون هوش مصنوعی در مجلس بالأخره بعد از مدت‌ها اعلام موجودیت کرد. ریاست این فراکسیون ۶۰ نفره را «رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون طرح صیانت و دبیری آن را «احمد حسین فلاحی» عضو کمیسیون طرح صیانت بر عهده دارند. در جلسات برگزار شده توسط این فراکسیون اعلام شده که همکاری با نخبگان و صاحب‌نظران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال چندی پیش رضا تقی‌پور از «حوزه‌های علمیه» برای تلاش در زمینه تحقیق و توسعه مدل حکمرانی فضای مجازی درخواست همکاری کرده بود.

دبیر این کارگروه همچنین باور دارد آن‌ها می‌توانند به حل مشکلاتی چون بحران آب، بیکاری، نظام بانکی، خروج مستمر سرمایه انسانی، فساد اداری، بحران اعتماد، بحران در نهادهای مالی و اقتصادی بخش عمومی و.‌.. با کمک هوش مصنوعی بپردازند.

جلسات اول و دوم این فراکسیون طی روزهای اخیر برگزار شده و دبیر این کارگروه طی این جلسات اعلام کرده «مجلس شورای اسلامی در این برهه تاریخی نقشی اساسی و غیر قابل اجتناب در زمینه‌ هوش مصنوعی دارد.» تقی‌پور همچنین تأکید کرده «توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و تولید بومی سکوها و محصولات و صادرات آن‌ها» از اولویت‌های کشور باید باشد.

آنطور که اعلام شده فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده قصد دارد در قالب سه کمیته‌ قانون‌گذاری هوش مصنوعی و حکمرانی داده؛ کمیته رصد و نظارت هوش مصنوعی و حکمرانی داده و کمیته تسهیل‌گری و حمایت از فعالین حقیقی و حقوقی عرصه هوش مصنوعی فعالیت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا