تراشه
موضوعات داغ

رونق هوش مصنوعی ممکن است منجر به کمبود کارت گرافیکی شود

رشد رمزارزها در سال‌های اخیر باعث افزایش قیمت کارت‌های گرافیکی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شد. حالا رونق هوش مصنوعی ممکن است تاثیر منفی روی این حوزه بگذارد.انویدیا اعلام کرده است که زنجیره تامین این شرکت به طور کامل نتوانسته تقاضای موجود را تامین کنند.

مایکروسافت، OpenAI، و شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند دست به اقداماتی برای کاهش کمبود در کارت‌های گرافیکی H100 و A100 انویدیا زده‌اند. برای مثال، مایکروسافت کارمندان خود را محدود است. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز گفته است که در حال حاضر پیدا کردن کارت گرافیکی سخت‌تر از دارو شده است.

در حال حاضر معلوم نیست که وضعیت فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و آیا امکان سرایت بیشتر آن به بازار کارت‌های گرافیکی مصرف کننده وجود دارد یا خیر. گزارش‌ها حاکی از آن است که رونق هوش مصنوعی باعث شده تا انویدیا برخی از منابع تولید خود را از کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 4090 به سمت H100s هدایت کند.

اخیرا شرکت‌هایی که از کارت‌های گرافیکی برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کردند سعی کرده‌اند تا زیرساخت‌های خود را به سمت فناوری هوش مصنوعی تغییر دهند و کاهش سرمایه‌گذاری‌ ناشی از زمستان کریپتو را جبران کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا