تراشه
موضوعات داغ

شیائومی از سگ رباتیک جدید خود با نام CyberDog 2 رونمایی کرد

شیائومی در کنار گوشی تاشوی میکس فولد 3 و تبلت می پد 6 مکس از نسل دوم سگ رباتیک خود با نام CyberDog 2 رونمایی کرد که اکنون ظاهر و برخی عملکردهای مشابه یک سگ واقعی را به خود گرفته است.

CyberDog 2 با پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت‌به نسل قبلی خود، به‌خصوص در بخش اندازه و وزن که آن را بیشتر به یک سگ کوچک واقعی شبیه کرده، معرفی شده است. طراحی سگ رباتیک جدید با الهام از نژاد سگ Doberman بود و علاوه بر کاهش 16 درصدی اندازه تا 40 درصد از وزن آن کاسته شده است.

بر اساس اعلام gizmochina این ربات با ارتفاع 36.7 سانتی‌متری از قدرت پردازشی 21 ترافلاپس بهره می‌برد و دارای دو تراشه است که از یکی برای پردازش حرکات و از دیگری برای ارتباطات صوتی استفاده می‌شود. حداکثر سرعت حرکت این ربات 1.6 متر بر ثانیه است تا بتواند به سرعت راه رفتن انسان برسد.

ربات سایبرداگ 2 شیائومی می‌تواند به‌خوبی تعادل خود را حفظ کند. این شرکت با نمایشی ویدیویی از اسکیت‌سواری این ربات، این دستاورد را به نمایش گذاشته است. این ربات همچنین قادر به پشتک‌زدن به جلو و عقب است.

جالب‌ترین قابلیت‌های CyberDog 2 در تعامل با انسان‌ها نهفته است و برخلاف نسل قبلی خود، سایبرداگ جدید درست مانند یک سگ واقعی عمل کرده و نیازها و احساسات صاحبش را درک می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد.

سگ رباتیک شیائومی به 4 میکروفن مجهز شده و با چند دوربین شامل سنسور 13 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور RGB و یک دوربین چشم ماهی محیط اطراف خود را می‌بیند. CyberDog 2 وزنی معادل 8.9 کیلوگرم دارد و با قیمتی در حدود 1790 دلار روانه بازار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا