زیرساخت
موضوعات داغ

ماشین‌های برقی کدام شرکت‌ها به شبکه سوپرشارژر تسلا متصل می‌شوند؟

شرکت‌های فورد، جنرال الکتریک و حالا Rivian اعلام کردند که از سال آینده ماشین‌های برقی این شرکت‌ها می‌توانند به شبکه عظیم سوپرشارژرهای تسلا برای شارژ ماشین‌هایشان وصل شوند.

تسلا بیش از یک دهه روی شبکه سوپرشارژرهای مخصوص ماشین‌های خود کار می‌کند و در حال حاضر بیش از ۱۲هزار سوپرشارژر در امریکا و ۴۵هزار عدد در کشورهای مختلف دارد که مزیت بزرگی به ماشین‌های این شرکت در مقابل رقبا (که حتی ممکن است ماشین‌های بهتری تولید کنند) می‌دهد و بقیه شرکتها برای ساخت چنین شبکه عظیمی زمان زیادی لازم دارند که این زمان طولانی به ضرر این شرکت‌ها و مشتریان آنها خواهد بود.

سوپرشارژرهای تسلا در امریکا تا پیش از این فقط مخصوص ماشین‌های تسلا بوده و از پورت مخصوص NACS که از پورت استاندارد CCS (استفاده شده توسط بقیه شرکت‌ها) سبک‌تر و کوچکتر است و ماشین‌هایی که از پورت CCS استفاده می‌کنند دسترسی به شارژرهای تسلا نداشتند.

در حالی که مشتریان سایر شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌های برقی به دلیل تعداد شارژرهای کم، سرعت شارژ پایین یا کار نکردن آنها، از احتمال پیدا نشدن شارژر مناسب در مسافرت‌های طولانی‌ خود نگران هستند، مشتریان تسلا به لطف شبکه عظیم شارژرهای این شرکت تقریبا در هر جایی می‌توانند شارژر مناسب تسلا را پیدا کرده و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به همین دلیل شرکت‌های فورد، جنرال الکتریک و Rivian برای حل این مشکل بزرگ، با تسلا وارد همکاری شدند تا به شبکه عظیم شارژرهای تسلا در امریکا و کانادا دسترسی پیدا کنند.

در فاز اول این شرکت‌ها اداپتور تبدیل CCS به NACS را برای استفاده از شارژرهای تسلا در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند و از سال 2025 پورت شارژر ماشین‌های جدیدشان را به NACS تغییر خواهند داد تا دیگر نیازی به اداپتور نباشد.

در همین حال این شرکت‌ها به طور همزمان هم شارژرهای خودشان را به مرور زمان خواهند ساخت تا بیش از حد به شارژرهای تسلا متکی نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا