سیستم عامل
موضوعات داغ

مدیرعامل انویدیا: کودکان دیگر نیازی به یادگیری کدنویسی ندارند

مدیرعامل انویدیا می‌گوید کودکان به‌لطف هوش مصنوعی مولد، دیگر نیازی به یادگیری کدنویسی ندارند.

یادگیری کدنویسی در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها به موضوعی پراهمیت برای جوانان و کودکان تبدیل شده است. جن‌سون هوانگ مدیرعامل انویدیا اعتقاد دارد با روی کار آمدن هوش مصنوعی، نیاز به یادگیری برنامه‌نویسی از بین می‌رود و افراد به‌جای صرف زمان برای آموختن کدنویسی می‌توانند تمرکزشان را روی یادگیری مهارت‌های مهم‌تری مثل زیست‌شناسی، تولید یا کشاورزی معطوف کنند.

اکثر مشاهیر فناوری در دو دهه‌ی اخیر بارها اعلام کرده‌اند کدنویسی برای همه به‌خصوص کودکان ضروری است و هوانگ در اجلاس اخیر دولت‌های جهان که در دبی برگزار شد، اظهاراتی خلاف دیدگاه آن‌ها مطرح کرد.

مدیرعامل انویدیا می‌گوید: «وظیفه‌ی ما، ایجاد فناوری‌‌های محاسباتی است که نیاز به یادگیری برنامه‌نویسی را از بین ببرد و زبان کدنویسی باید مشابه زبان گفتار معیار انسان‌ها باشد. اکنون همه در جهان برنامه‌نویس هستند و این معجزه‌ی هوش مصنوعی است.»

این اولین‌بار نیست که هوانگ چنین اظهاراتی درمورد هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی بیان می‌کند. او یک‌ سال قبل نیز در سخنرانی دانشگاه برکلی درمورد اینکه توانایی‌های کدنویسی ChatGPT چگونه می‌تواند چشم‌انداز حوزه‌ی برنامه‌نویسی را تغییر دهد صحبت کرد. او در سخنرانی خود گفت: «با هوش مصنوعی همه می‌توانند به‌معنای واقعی کلمه برای کامپیوتر برنامه بنویسند.»

رابطه‌ی هوش مصنوعی مولد با برنامه‌نویسی موضوع بحث‌برانگیز و جذابی است. عماد موستاک، رئیس Stability AI، اعتقاد دارد هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین تعداد زیادی از کدنویسان انسانی شود و این موضوع به‌خصوص در هند بیشتر احساس خواهد شد.

تک‌اسپات به نقل از کارشناسان می‌نویسد کدی که هوش مصنوعی کنونی تولید می‌کند چندان قابل اعتماد نیست. این موضوع را تیمی از محققان دانشگاه پردو مورد بررسی قرار دادند و مطالعه‌ی آن‌ها نشان داد ChatGPT بیش‌ از نیمی‌ از سؤالات برنامه‌نویسی را اشتباه درک می‌کند. علاوه‌براین، بسیاری از کارشناسان می‌گویند در گذشته با روی کار آمدن بسیار از فناوری‌ها، بحث‌هایی درمورد حذف حوزه‌های خاص مطرح شد اما بسیاری از آن‌ها همچنان نتوانسته‌اند به وعده‌ی خود عمل کنند.

هوانگ می‌گوید اینکه مردم روش استفاده از هوش مصنوعی مولد را یاد بگیرند اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیرعامل انویدیا اظهار داشت: «اینکه همه‌ی مردم را با هوش مصنوعی مولد آشنا کنیم بسیار حیاتی است و من باور دارم فرایند ارتقای مهارت، لذت‌بخش و شگفت‌انگیز خواهد بود.»

هوانگ نسبت به بسیاری از افراد سرشناس حوزه‌ی فناوری، دلایل بیشتری برای تمجید از مزیت‌های هوش مصنوعی دارد. انویدیا درحال‌حاضر حدود ۸۰ درصد بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی پیشرفته را دراختیار دارد و ارزش بازارش در این حوزه به حدود دو تریلیون دلار می‌رسد.

مجموع درآمد تیم سبز در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۲۲٫۱ میلیارد دلار رسید که درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۲۶۵ درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان از نفوذ گستره‌ی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف فناوری دارد.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا