زیرساخت
موضوعات داغ

معرفی یک برنامه جدید به‌عنوان گامی در راستای دیجیتال‌سازی شهر

با هدف دیجیتال‌سازی سامانه‌های شهریِ جمهوری‌چک، مقامات این کشور یک سامانه جدید را معرفی کرده‌اند که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند حتی هویت خود را با نشان دادن تلفن‌همراه اثبات کنند.

سامانه جدید که برنامه اسناد شناسایی دیجیتال کشور (eDoklady) نام دارد، یک جایگزین برای کارت‌های شناسایی رایج نیست، اما یک گام قطعی از اقدامات مهمی است که در آینده منجر به از بین رفتن کارت‌های مذکور می‌شود. براساس گزارشات، در چهار روز اول پس از انتشار این برنامه، بیش از ۱۳۰ هزار نفر آن را بارگیری (دانلود) کردند.

استقبال از برنامه مذکور به حدی زیاد بود که آژانس دیجیتال و اطلاعات این کشور، مجبور شد به‌طور مداوم برنامه را از حیث زیرساخت‌، حافظه و سرور بهینه کند تا خراب نشود. لازم به ذکر است که این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور انتخابی اطلاعات هویتی خود را به اشتراک بگذارند؛ برای مثال، اگر کاربر نیاز به تأیید سن خود داشته باشد، می‌تواند بدون ارائه اطلاعات اضافی مانند نام و نشانی، این کار را انجام دهد.

مؤسسات دولتی چک، مانند وزارتخانه‌ها، اکنون تأییدیه‌ها را از طریق شناسه تلفن‌همراه می‌پذیرند و از آوریل، پلیس نیز همین رویه را در پیش خواهد گرفت. اواخر سال، مقامات مالی و خدمات شهری نیز تأیید اعتبار شهروندی را از طریق تلفن‌های هوشمند خواهند پذیرفت. گفتنی‌ست برای دسترسی به برنامه، احراز هویت زیست‌سنجی (بیومتریک) در دستگاه تلفن‌همراه کاربر مورد نیاز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا