تراشه
موضوعات داغ

نقش حیاتی دکتر کیم در توسعه صنعت الکترونیک کره

پس از بازدید میدانی از کارخانه‌ها و تأسیسات صنعتی به مدت چهار روز، دکتر کیم یک مطلب توجیهی را آماده کرد تا به رئیس جمهور پارک چونگ هی ارائه شود.

یون چونگ وو، رئیس بخش ارتباطات در وزارت بازرگانی و صنعت، و لی تاگو، مدیر تعاونی صنایع الکترونیک کره، به او کمک کردند. بنابراین، توصیه سیاستی تهیه‌شده، ایده‌های کارشناسان جامعه دانشگاهی و تجاری و همچنین دولت را در بر داشت. دکتر کیم در 16 سپتامبر 1967 یک جلسه توجیهی برای پرزیدنت پارک انجام داد.

دکتر کیم خاطرنشان کرد که کره دارای نیروی کار فراوان و کم‌هزینه، با مهارت خوب و توانایی عالی برای یادگیری و جذب دانش است.

وی افزود: کره فرصت خوبی داشت زیرا تولید لوازم خانگی در کشورهای پیشرفته صنعتی نزولی است.

دکتر کیم تاکید کرد که باید مبنای قانونی برای تقویت صنعت الکترونیک فراهم شود و قوانین و مقررات مربوط (قانون معاملات تجاری، قانون گمرک، قانون مالیات داخلی و غیره) باید اصلاح شوند.

علاوه بر این، دکتر کیم ابراز تاسف کرد که هیچ شرکتی در کلاس چایبول در صنعت الکترونیک داخلی وجود ندارد که بتواند با شرکت‌های خارجی تعامل کند. وی خاطرنشان کرد: قبل از ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری خارجی، باید چابل را برای ورود به صنعت الکترونیک تشویق کرد.

بدون گسترش بازار داخلی، ترویج تقسیم کار، تخصص و داخلی‌سازی بر اساس صرفه‌جویی در مقیاس دشوار بود و همچنین محدودیتی برای تولید و صادرات محصولات با توان رقابتی جهانی وجود داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا