هوش مصنوعی
موضوعات داغ

چت‌بات گوگل بارد پاسخ‌های شخصی‌شده ارائه می‌دهد

چت‌بات گوگل بارد اکنون براساس ترجیحات هر کاربر، پاسخ‌های شخصی‌شده ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با ارائه‌ ترجیحات شخصی خود مثل حساسیت به ماده‌ی غذایی خاص، پاسخ‌هایی کاملاً شخصی‌شده و مختص خودتان از گوگل بارد دریافت کنید.

مطمئناً هر کاربری تمایل دارد هنگام کار با چت‌بات هوش مصنوعی، پاسخ‌‌هایی شخصی براساس ترجیحات خاص خود دریافت کند. اکنون گوگل تصمیم گرفته است که این ویژگی را به چت‌بات بارد اضافه کند و بدین‌ترتیب، هوش مصنوعی غول جست‌وجوی اینترنت با جزئيات شخصی شما سازگاری دارد و آن‌ها را به‌خاطر می‌سپارد.

از امروز وقتی با گوگل بارد چت کنید، هر مکالمه‌ی جدید به‌طور کامل از پایه آغاز خواهد شد. این یعنی اگر شما و یکی از دوستانتان از هوش مصنوعی گوگل سؤال مشابهی بکنید، پاسخ‌هایی تقریباً یکسان دریافت خواهید کرد. درحال‌حاضر، جزئیات اندکی وجود دارد که بارد از آن‌ها برای شخصی‌سازی پاسخ‌دهی به هر کاربر استفاده می‌کند؛ ازجمله مکان فعلی افراد.

گاهی‌ اوقات جزئیاتی وجود دارد که یادآوری آن‌ها به هوش مصنوعی در ابتدای هر مکالمه خسته‌کننده است. به‌عنوان مثال، اگر رژیم غذایی بدون خاص یا حساسیت غذایی دارید، باید هربار برای دریافت ایده‌های دستور پخت غذا از بارد، به این نکته اشاره کنید.

ظاهراً گوگل در حال آماده‌سازی روش جدیدی است تا بارد بتواند جزئیات مهم و ترجیحات هر کاربر را به‌خاطر بسپارد. دیلان راسل فاش کرده است که ویژگی‌ جدید چت‌بات گوگل به این هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا جزئيات خاصی که با آن به‌اشتراک می‌گذارید، بررسی و از اطلاعات مذکور برای بهبود کیفیت پاسخ‌دهی به درخواست‌ها استفاده کند.

درحال‌حاضر، این شرکت نسخه‌ی اولیه‌ی رابط‌ کاربری جدید بارد را با قابلیت یادشده ارائه داده که در آن نمونه‌هایی از اطلاعاتی آورده شده است که بارد می‌تواند به‌خاطر بسپارد:

سعی می‌کنم از خوردن گوشت پرهیز کنم
من دو فرزند دارم
لطفاً پاسخ کوتاه‌تری ارائه بده
چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد

در این مثال‌ها، فرض کنید «پرهیز از خوردن گوشت» برای بهبود پیشنهادهای دستور پخت غذا و «داشتن دو فرزند» احتمالاً برای مواردی مثل توصیه‌های مرتبط با سفر و وعده‌های غذایی ایدئال به‌کار خواهد رفت. ChatGPT نیز اوایل سال جاری عملکرد مشابهی را با‌ عنوان «دستورالعمل‌های سفارشی» دراختیار کاربران قرار داد.

ازطریق صفحه‌ی Memory می‌توان ترجیحات جدیدی به بارد اضافه کرد. احتمالاً همین بخش به‌ شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات نادرست یا ناخواسته را از حافظه‌ی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل حذف کنید. البته ویژگی مذکور فعلاً به‌طور عمومی دردسترس همه‌ی کاربران قرار ندارد.

برای حفظ حریم‌ خصوصی می‌توان حافظه‌ی بارد را به‌سرعت و به‌راحتی یک کلیک پاک کرد. غیرفعال‌سازی این ویژگی برای مواقعی مناسب است که تمایل ندارید پاسخ‌هایی براساس ترجیحات شخصی خود از چت‌بات هوش مصنوعی گوگل دریافت کنید.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا