تراشه
موضوعات داغ

اپل واچ اولترا 2 با قطعات ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی تا پایان 2023 عرضه می‌شود

اپل واچ اولترا 2 قرار است با قطعات ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی تا پایان 2023 عرضه شود. آیا ساخت نسخه جدید گران‌ترین ساعت هوشمند اپل با چاپگر سه‌بعدی درست است؟

طبق آخرین اخبار حوزه تکنولوژی، اپل واچ اولترا 2 قرار است تا انتهای سال جاری میلادی با فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته و عرضه شود. نسل جدید ساعت هوشمند پرچمدار اپل احتمالاً در اکثر بخش‌ها با استفاده از این فناوری ساخته می‌شود. گفتنی‌ست که یکی از مزیت‌های این روش، کاهش هزینه تولید است و به طبع آن سرعت انجام پروسه تولید نیز به شدت افزایش خواهد یافت و بازار نیز با تقاضای تولید همسوتر خواهد شد.

وب‌سایت Medium یک پست منتشر کرده است که براساس آن، اپل می‌خواهد در ساخت محصولاتش از فناوری پرینت سه‌بعدی استفاده کند. در همین راستا، برخی از قطعات مکانیکی تیتانیومی نسل دوم اپل واچ اولترا که در نیمه دوم 2023 از راه می‌رسند، با فناوری پرینت سه‌بعدی ساخته می‌شوند.

این احتمال وجود دارد که اپل برای ساخت دکمه چرخان، دکمه‌های جانبی و دکمه اکشن از فناوری پرینت سه‌بعدی استفاده کند. درحقیقت تنها این قطعات در اپل واچ اولترا مکانیکی هستند. درحال‌حاضر بخش‌های تیتانیومی با ماشین CNC تولید می‌شود.

استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی برای قطعات مکانیکی اپل واچ اولترا 2 باعث کاهش زمان تولید و همچنین کم‌شدن هزینه‌ها می‌شود. اگر تأمین‌کنندگان بتوانند قطعات مدنظر اپل را به‌موقع و با کیفیت مناسب تولید کنند، کوپرتینویی‌ها در آینده از فناوری پرینت سه‌بعدی در محصولات بیشتری استفاده خواهند کرد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ هم از عرضه نسل دوم اپل واچ اولترا در سال جاری میلادی خبر داده است. به گفته گرمن، این ساعت هوشمند در کنار اپل واچ سری 9 معرفی خواهد شد.

با توجه به اینکه دو منبع معتبر از معرفی نسل دوم اپل واچ اولترا در سال جاری میلادی خبر داده‌اند، به‌نظر می‌رسد این محصول نیز مانند اپل واچ استاندارد، هر سال به‌روزرسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا