هوش مصنوعی
موضوعات داغ

تشکیل اولین گروه ضربت هوش مصنوعی در ارتش آمریکا

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروی ویژه لیما، نخستین کارگروه مخصوص هوش مصنوعی است که در ارتش آمریکا به کار گرفته می‌شود. وظیفه این نیروی ویژه ارزیابی، هماهنگی و پشتیبانی از فعالیت‌های هوش مصنوعی مولد در سراسر فعالیت‌های وزارت دفاع آمریکاست تا مطمئن شود که آمریکا در زمینه فناوری‌های روز دنیا پیشگام است و از امنیت این کشور در مقابل خطرات احتمالی دفاع کند.

کریگ مارتل (Craig Martell) افسر ارشد هوش مصنوعی و دیجیتال گفته است که پنتاگون نیاز دارد که به شکل مسئولانه‌ای الگو‌های هوش مصنوعی مولد را در فعالیت‌های خود وارد کند و در عین حال خطرات امنیتی را کاهش دهد. او می‌گوید:

«آمریکا باید در نظر داشته باشد که میزانی که رقبا از این فناوری استفاده می‌کنند، چقدر است و باید از به‌کار بردن راهکار‌های هوش مصنوعی خاص خودشان جلوگیری شود».

پنتاگون گفته است به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد با پایگاه‌های داده قوی برای تمرین الگوریتم‌ها و ساخت محصولاتی است که عملیات‌هایش را در حوزه‌هایی مانند مبارزه، سلامت و سیاست تقویت کند.

فرمانده گروه ویژه لیما کاپیتان ام. خاویر لوگو (M.Xavier Lugo) می‌گوید که پنتاگون ظرفیت هوش مصنوعی مولد برای بهبود اطلاعات، برنامه‌ریزی عملیاتی و فرایند‌های تجاری و مدیریتی را فهمیده است. اما «به‌کارگیری مسئولانه این فناوری در مدیریت موثر خطرات مرتبط با آن، نقش کلیدی دارد».

هوش مصنوعی مولد دسته‌ای از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که بر پایه داده‌هایی که از آن آموزش دیده است، نتایج جدیدی تولید می‌کند؛ از جمله ساخت تصاویر، متن و صوت. معروف‌ترین نمونه فعلی هوش مصنوعی مولد، چت‌جی‌پی‌تی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا