سیستم عامل
موضوعات داغ

تغییرات مهم اپل در راه است: آسان‌تر کردن انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری

اپل با هدف تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، تا پاییز ۲۰۲۵ ظاهراً قصد دارد انتقال اطلاعات از سیستم عامل اپل به اندروید را آسان‌تر کرده و همچنین به کاربران این امکان را بدهد که بتوانند سافاری را حذف کنند. البته تغییرات اکوسیستم اپل، تنها همین دو مورد نیست و باید منتظر تغیرات دیگری هم بود.

مستندات مربوط به پرونده جدیدی نشان می‌دهد که اپل تا قبل از به پایان رسیدن سال جاری میلادی، تهمیداتی را در پیش گرفته است تا کاربران اروپایی آیفون بتوانند مرورگر سافاری را حذف کنند. به‌علاوه این شرکت در تلاش است تا انتقال اطلاعات از سیستم عامل اپل به اندروید را برای کاربران ساده‌تر کند. این تغییر نیز ظاهراً تا پایان ۲۰۲۵ در دسترس کاربران اپل قرار می‌گیرد.

با اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ اروپا، اپل مجبور است تغییراتی در اکوسیستم خود ایجاد کند و الزاماتی را رعایت کند. این تغییرات به آسان‌تر کردن انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری ختم نمی‌شود. اپل همچنین باید تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض مسیریابی را تا ماه مارس ۲۰۲۵ نیز برای تطابق با قوانین اتحادیه اروپا امکان‌پذیر کند.

هنوز اپل اعلام نکرده است که این تغییرات چه زمانی برای کاربران در سطح جهان اعمال می‌شوند. در واقع مشخص نیست که آیا فقط کاربران موقعیت جغرافیایی کشورهای اتحادیه اروپا این تغییرات را دریافت می‌کنند یا این تغییرات به صورت جهانی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد. برای مثال برخی از تغییرات مربوط به الزامات DMA از حمله سایدلود تنها برای اروپا اعمال می‌شود و این احتمال وجود دارد که برخی قابلیت‌ها جدید به‌صورت انحصاری برای این کاربران درنظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا