امنیت
موضوعات داغ

در دام کلاهبرداری مثلثی گرفتار نشوید

کلاهبرداری مثلثی شیوه ای جدید در کلاهبرداری است که بستر وقوع آن سایت های خرید و فروش واسط است. در این روش کلاهبرداری فرد کلاهبردار با پول دیگران اقدام به خرید کرده و بدون آنکه ردی از خودش باقی بگذارد، ناپدید می شود.

اما روش انجام کلاهبرداری به این صورت است که وقتی شما محصولی را برای فروش آگهی کرده اید فرد کلاهبردار به عنوان خریدار با شما تماس گرفته و شماره کارتی به منظور واریز وجه محصول از شما دریافت می کند. از سوی دیگر این فرد شیاد آگهی محصول شما را با نام خود بر روی سایت واسط منتشر می نماید.

مشتری، آگهی محصول شما با قیمت مناسب را دیده و با فرد کلاهبردار تماس می گیرد. فرد کلاهبردار نیز شماره کارت دریافتی از شما را به مشتری داده و پس از واریز وجه، فیش واریزی را از مشتری دریافت و از طریق آن محصول را از شما تحویل می گیرد. فرد کلاهبردار بدون آنکه وجهی پرداخت کرده باشد صاحب محصول شده و دیگر پاسخ مشتری را نمی دهد. از سوی دیگر مشتری به دلیل آنکه وجه را به حساب شما واریز کرده و محصولی دریافت نکرده از شما شکایت می کند.

به منظور پیشگیری از وقوع این کلاهبرداری سایت دیوار اخیرا امکانی با نام «پرداخت امن» را بر روی سایت خود فعال نموده است. با پرداخت امن، مبلغ پرداختی خریدار تا پایان معامله و تایید طرفین نزد «تومن» به امانت می‌ماند و پس از تأیید نهایی بلافاصله پول به حساب فروشنده منتقل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا