رگولاتوری
موضوعات داغ

دستورالعمل اجرایی حفاظت از داده‌ها منتشر شد

دستورالعمل اجرایی بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع‌آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران در سامانه ها و سکوهای فضای مجازی از سوی مرکز ملی فضای مجازی منتشر شد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی روزهای اخیر دستورالعمل اجرایی حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

این دستورالعمل همه ارائه‌دهندگان خدمات فضای مجازی را ملزم به اعلام دقیق و شفاف سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و اخذ رضایت صریح از کاربران در خصوص این سیاست‌ها می‌کند.

همچنین مطابق این دستورالعمل، ارائه دهندگان خدمات باید داده‌های کاربران را صرفاً در حد اقلام مورد نیاز و متناسب با اهداف صریح و مشخص جمع‌آوری کرده و در صورت درخواست کاربران، امکان «حذف بدون قید و شرط» تمام یا بخشی از داده‌های آن‌ها را فراهم کنند.

بر اساس متن دستورالعمل، تداوم ارائه خدمات یا تمدید مجوزهای فعالیت سامانه‌ها و سکوها از سوی تنظیم گران بخشی و مراجع صدور مجوز، منوط به حصول اطمینان از رعایت این مقررات است که از طریق سازوکار نظارتی تدوین شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

این دستورالعمل را از فایل زیر دانلود کنید.

دستورالعمل اجرايي حفاظت از داده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا