رگولاتوری
موضوعات داغ

دلایل حذف چین در روز دوم نشست هوش مصنوعی

چرا چین در نشست روز دوم اجلاس جهانی هوش مصنوعی حضور نداشت؟

کشور چین در روز اول نشست هوش مصنوعی بریتانیا حضور داشته است اما بنا به دلایلی از حضور این کشور در روز دوم نشست خودداری شد.

چین اعلام کرد علیرغم اینکه در فهرست شرکت کنندگان “همفکر” بریتانیا قرار نگرفته است،با این وجود در اجلاس سران ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا شرکت کرده است.

غیبت چین در روز دوم اجلاس ،سوالاتی را برانگیخت که چرا پکن در جمع افرادی که به نشست روز دوم دعوت شدند، حضور نداشت.

وو ژائوی، معاون وزیر علوم و فناوری چین، تنها در روز اول این نشست حضور داشت.

وزارت فناوری چین در پاسخ به این سوال که چرا وو ژائوی در نشست روز دوم حضور نداشته است، گفت: لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر با دولت بریتانیا تماس بگیرید.

الیور دودن، معاون نخست وزیر بریتانیا گفت: یکی از دلایل احتمالی عدم حضور چین در روز دوم نشست ،این است که ما کشورهای همفکری داریم که با یکدیگر همکاری میکنند، بنابراین ممکن است پیوستن چین به این اتحادیه مناسب نباشد.

از جمله دلایل دیگری که گمانه زنی شد این بود که بریتانیا میخواست یک جبهه متحد تشکیل دهد و چین از توافق مشترک پنج جانبه حمایت نکرد.

ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا ریاست نشست روز دوم را که متشکل از گروه کوچکی از نمایندگان ارشد همفکر دولت های سراسر جهان از جمله معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا بود، بر عهده داشت.

برخی از قانونگذاران انگلیسی از شرکت چین در اجلاس افتتاحیه هوش مصنوعی انتقاد کرده بودند. آنها این سوال را مطرح کردند که آیا پکن که غرب آن را رقیب فناوری و تهدید نظامی میداند، باید در جلسات مربوط به فناوری حساس حضور داشته باشد یا خیر.

وو ژائوی در اولین روز این نشست همراه با کشورهای ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ۲۶ کشور دیگر شرکت کرد تا یک رویکرد مشترک را برای شناسایی خطرات هوش مصنوعی و راه های کاهش آنها به نام بیانیه بلچلی به اشتراک بگذارند.

او در روز دوم در هیچ رویداد عمومی حضور نداشت و همین باعث شد تا یکی از خبرنگاران در یک کنفرانس خبری از سوناک بپرسد که چرا چین در روز دوم حضور نداشته است.

سوناک مستقیماً به این سوال پاسخ نداد، اما گفت که به نتیجه مورد نظر خود دست یافته است و چین در این فرآیند مشارکت دارد.

سخنگوی دولت انگلیس از اظهارنظر درباره مشارکت کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خودداری کرد.

منبع: سایبربان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا