تراشه
موضوعات داغ

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری آمریکا در تراشه‌های رایانه‌ای

دولت آمریکا از سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری در یک کنسرسیوم دولتی-خصوصی نوبنیاد، با هدف حمایت از تحقیق و توسعه در صنعت تراشه‌های پیشرفته رایانه‌ای و احیای این صنعت در خاک آمریکا خبر داد.

صاحبان صنعت تراشه‌های کامپیوتری اخیرا در کاخ سفید گرد‌هم آمدند تا درباره چگونگی پژوهش و آموزش، برای صنعتی که حالا با پشتیبانی دولت آماده گسترش شده، بحث و گفت‌وگو کنند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا به صاحبان صنعت تراشه‌های کامپیوتری در این دیدار گفت: «این یک نقطه عطف در صنعت است. نه فقط به این دلیل که ما برای تعداد زیادی از تراشه‌هایمان به‌طور خطرناکی به یک کشور وابسته هستیم، بلکه به این دلیل که هوش مصنوعی، منجر به افزایش تقاضا برای تراشه‌های پیچیده، کم‌مصرف‌ و مقرون‌به‌صرفه خواهد شد.»

هدف عمده از توسعه فناوری ساخت و تولید تراشه های کاپیوتری در داخل ایالات متحده، رقابت با چین در این حوزه و حفظ پرچمداری دیرینه آمریکا در این حوزه روبه‌رشد صنایع الکترونیک، عنوان شده ‌است.

پیش‌تر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، قانونی را با هدف گسترش و تولید صنایع الکترونیک در خاک آمریکا امضا کرد.

در قانون تشویقی «تراشه‌ها و علم» که از پشتیبانی هر دو حزب برخوردار شده و قبلا از تصویب کنگره گذشته است، مشوق‌هایی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد دلار برای صنایع مرتبط با تولید تراشه در آمریکا و دیگر حوزه‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

مرکز ملی فناوری نیمه‌رسانه‌های از محل «قانون تراشه‌ها و علم» مصوب سال ۲۰۲۲ تامین مالی می‌شود؛ قانونی که هدف احیای صنعت تراشه‌های کامپیوتری ایالات متحده را با تخصیص ده‌ها میلیارد دلار توسط دولت، پیگیری می‌کند.

منبع: سیتنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا