این روزها بازیهای ویدئویی در میان کدام گروههای سنی محبوبتر است؟ آیا فقط کودکان و نوجوانان مخاطب بازی ویدئویی هستند؟ ایران چند نفر گیمر دارد؟
از بین سکوهای مختلف (رایانه، کنسول، موبایل) کدامیک طرفدار بیشتری دارد؟
یک کارآفرین برای شروع کسبوکار در این عرصه، با چه فرصتها و تهدیدهایی روبهرو است؟
متخصصان چه مجموعه اقداماتی را برای شتاب رشد این صنعت در کشور، پیشنهاد میکنند؟
بازیهای ویدئویی دیگر از رسانهای تنها برای کودکان خارج شده و با میانگین سنی ۲۲سال در کشور، به رسانهای همهگیر تبدیل شده است. این یعنی ما با یک رسانه پراهمیت از نظر فرهنگی و اقتصادی مواجهیم. ویدئوگیم اگر از سینما و تلویزیون مهمتر نباشد، کماهمیتتر نیست.
پیشبینی میشود که در افق ۲۰۲۴، بتواند رشد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کند.
مطالعهی سیاستنامه توسعه صنعت بازیهای ویدئویی ایران به فعالان، علاقهمندان و سیاستگذاران حوزه بازی ویدئویی توصیه میشود.
برای تهیه این گزارش میتوانید به سایت نمافر مراجعه کنید.