شبکه‌های ارتباطی
موضوعات داغ

شرکت متا در threads چه کرده است؟

برنامه متا این است که Threads را بخشی از fediverse کند، یک شبکه اجتماعی از سرورهای مختلف که توسط اشخاص ثالث اداره می شود که به هم متصل هستند و می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هر سرور در fediverse به تنهایی کار می کند اما می تواند با سرورهای دیگر در fediverse که بر روی همان پروتکل اجرا می شوند صحبت کند. ما در نظر داریم که Threads از پروتکلی به نام ActivityPub برای صحبت با سرورهای دیگری که از این پروتکل پشتیبانی می کنند استفاده کند.

چشم انداز متا این است که Threads شما را قادر سازد با افراد در پلتفرم های مختلف دیگری که تحت مالکیت یا کنترل شما نیستند ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که نمایه Threads شما می‌تواند توسط افرادی که از سرورهای مختلف در fediverse استفاده می‌کنند، دنبال کرده و آنها را دنبال کند. محتوا و اطلاعات شما ممکن است با آن سرورها به اشتراک گذاشته شود، برای مثال، اگر با محتوای سرورهای دیگر تعامل داشته باشید یا اگر از سرورهای دیگر فالوور دارید. اگر نمایه خصوصی دارید، می‌توانید درخواست‌های دنبال کردن را قبل از اینکه افرادی که در Threads یا خارج از آن هستند، شما را دنبال کنند تأیید کنید. کاربران سرورهای دیگر نام سرور خود را به نام کاربری خود در Threads نمایش می دهند.

سرورهای موجود در fediverse# توزیع شده و غیرمتمرکز هستند، به این معنی که تغییرات روی یک سرور ممکن است روی سرورهای دیگر تأثیر نگذارد. به همین دلیل، تغییراتی که در پست‌های خود ایجاد می‌کنید بر نحوه نمایش آنها در Threads تأثیر می‌گذارد، اما ممکن است نحوه نمایش آن در سرورهای دیگر را تغییر ندهد. به عنوان مثال، وقتی پستی را حذف می‌کنید ، دیگر در Threads قابل مشاهده نخواهد بود و Threads از سرورهای دیگر می‌خواهد آن را حذف کنند، اما ممکن است پست همچنان در سرورهای دیگری قابل مشاهده باشد که Threads کنترل نمی‌کند. می توانید در اطلاعیه حریم خصوصی تکمیلی Threads درباره حریم خصوصی در fediverse اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا