هوش مصنوعی
موضوعات داغ

نسخه هوش مصنوعی انیشتین و نیوتون توسط دانشمندان آلمانی ساخته شد

با استفاده از نسخه هوش مصنوعی انیشتین و نیوتون می‌توان نظریه‌هایی که این مدل کشف کرده است برای انسان با زبانی قابل فهم ارائه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مرکز پژوهشی یولیش در آلمان توانستند یک هوش مصنوعی را به طوری آموزش دهند که بتواند همانند آلبرت انیشتین و یا آیزاک نیوتون فکر کند. این مدل با استفاده از نوع یادگیری خود می‌تواند در مجموعه‌ای از داده‌های پیچیده یک الگو را مشخص کرده و درباره آن یک نظریه فیزیکی بسازد.

دانشمندانی نظیر انیشتین و نیوتن نظریاتی را ارائه کردند که همگی آنها توانستند از آزمون‌های آینده در طول زمان با موفقیت عبور کرده و همچنین نظریه‌های دیگری نیز بر پایه آنها شکل بگیرند. این محققان از فیزیک برای فهم چگونگی کار هوش مصنوعی به جای این فناوری و تفکر درباره داده‌های فیزیکی استفاده کردند. پژوهشگران موسسه یوولیش برای ترسیم رفتارهای پیچیده در یک سیستم ساده‌تر یک شبکه عصبی را توسعه دادند. این وظیفه از طریق ساده سازی روابط بین اجزای سیستم توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

سپس از این سیستم ساده سازی برای ایجاد ترسیم معکوس با کمک هوش مصنوعی آموزش دیده استفاده شد. در این زمان سیستم می‌تواند از اجزای ساده به اجزای پیچیده رسیده و یک نظریه جدید را توسعه دهد. رویکرد استفاده شده در این مدل هوش مصنوعی همانند چیزی است که فیزیکدانان انجام می‌دهند.

به عبارت ساده در در این روش انواع اندرکنش‌های قاعده‌مند وجود دارند که می‌توانند باعث توضیح بخش‌های مختلف یک سیستم و عملکرد آن شوند. این دقیقاً همان چیزی است که در علم فیزیک رخ می‌دهد به همین دلیل این مدل را با نام فیزیک هوش مصنوعی نامگذاری کرده‌اند.

مدل‌های هوش مصنوعی توسعه یافته در سال‌های اخیر همگی از نوع توضیح ناپذیر بدین معنی که آنها می‌توانند از داده‌هایی که برای آموزش آنها استفاده شده است برای استخراج یک نظریه استفاده کنند. زیرا امکان تفسیر نظریه‌ها وجود ندارد زیرا آنها در پارامترهای مدل آموزش دیده به طور ضمنی مخفی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا