اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

ورود به صرافی‌های ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانیم وارد صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال شویم در ابتدا نیاز داریم تا شرایط و خصوصیات صرافی‌های موردنظر را بررسی کنیم. برای اینکه بتوانیم صرافی‌های مناسبی را برای انجام معاملات خود انتخاب کنیم می‌بایست معیارهایی را بررسی کنیم و سپس در مجموع امتیازی برای صرافی در نظر بگیریم. در ادامه این مطلب به سه مورد از مهم‌ترین معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم.

بررسی سابقه فعالیت

بررسی سابقه فعالیت صرافی مربوطه از اهمیت بالایی در انتخاب صرافی‌های رمزارزی برخوردار است. برای مثال می‌توانیم پیشینه صرافی مربوطه را بررسی کنیم که آیا هک شده است یا تاکنون سابقه هک شدن نداشته است. از سویی دیگر در صورت هک شدن صرافی آیا توانسته سرمایه کاربران را به آن‌ها برگرداند.

بررسی میزان حجم معاملات

هراندازه میزان حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد، انجام معاملات در آن راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. از سویی دیگر کم بودن حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال به‌خصوص برای رمزارزهایی که از محبوبیت و مارکت کپ بالایی برخوردار هستند، علاوه بر اینکه باعث سخت‌تر شدن انجام معاملات در صرافی مربوطه می‌شود، به‌طور ضمنی به این نکته اشاره دارد که استقبال کمتری برای انجام معامله در صرافی مربوطه وجود دارد. بنابراین برای انتخاب صرافی مربوطه به دقت بیشتری نیاز است.

نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال

یکی از موارد مهمی که برای انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال می‌بایست به آن توجه شود، نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پولی صرافی است. برای این منظور صرافی‌هایی که از کیف پول‌های آفلاین برای نگهداری سرمایه‌های دیجیتال کاربران در صرافی استفاده می‌کنند، از امنیت بیشتری برخوردار هستند. استفاده از کیف پول‌های آفلاین امنیت بیشتری برای نگهداری رمزارزها دارد و صرافی‌های معتبر معمولا از این روش نگهداری رمزارز برای امنیت بیشتر استفاده می‌کنند.

منبع: مجله فرادرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا