اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

نحوه کارکرد بیت‌کوین بدون نهاد متمرکز

تغییر بزرگی که بیت کوین در پرداخت‌های مالی ایجاد کرد به این دلیل است که این رمزارز امکان پرداخت‌های همتا به همتا را در بستری غیرمتمرکز برای اولین بار امکان‌پذیر کرد. قبل از ورود بیت کوین به حوزه پرداخت‌های مالی، تمامی تراکنش‌های مالی در ابتدا از طریق نهادی مالی اعتبارسنجی می‌شد.

تحولی که پس از ورود بیت کوین به دنیای مالی صورت گرفت، نیاز به بانک‌داری را برای تایید تراکنش‌ها از میان برداشت. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اعتبارسنجی تراکنش‌ها چگونه انجام می‌شود. در جواب این سوال نیاز است تا با نحوه کارکرد بسترهای غیرمتمرکزی همانند بلاک چین آشنا شویم. بنابراین برای اینکه بدانیم چگونه وارد ارز دیجیتال شویم نیاز داریم تا متناسب با نوع فعالیت انتخابی در حوزه ارزهای دیجیتال با نحوه کارکرد بلاک چین آشنا شویم.

بلاک‌چین یک سیستم ذخیره و ضبط اطلاعات است که هرگونه تغییر، هک یا تقلب در سیستم را بسیار سخت یا غیرممکن می‌کند. بلاکچین به عنوان یک پایگاه داده کاملا توزیع شده شناخته می‌شود که بین گره‌های مختلف یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته می‌شود. در جواب blockchain چیست باید گفت یک بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده به این صورت است که اطلاعات را به صورت الکترونیکی اما در قالب دیجیتالی ذخیره می‌کند.

سیستم بلاکچین‌ بیشتر به دلیل نقش بسیار مهم و حیاتی در ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین شناخته می‌شود. این امر به دلیل حفظ رکورد کاملا ایمن و غیرمتمرکز تراکنش‌ها مهم است. مهم‌ترین نوآوری در سیستم بلاک چین امنیت بسیار بالای داده‌های ذخیره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا