اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

چگونه وارد نوسان‌گیری در ارز دیجیتال شویم؟

نوسان‌گیری در ارز دیجیتال به‌معنای استفاده از نوسانات قیمتی در بازار کریپتو و کسب سود از آن است. ارزهای دیجیتال فراوانی در بازار رمزارزها وجود دارد که تریدرها می‌توانند با شناسایی و تحلیل قیمتی آن‌ها از نوسانات قیمتی مربوطه کسب سود کنند. نحوه کسب سود به این صورت است که تریدرها می‌توانند ارز دیجیتال موردنظر را در کف‌های قیمتی خریداری کنند و پس از اینکه رمزارز مربوطه در روندهای صعودی رشد کرد، آن را درسقف‌های قیمتی بفروشند.

این نوع کسب سود با استفاده از انجام «معاملات اسپات» (Spot Trading) امکان‌پذیر است. معاملات اسپات که در بازار اسپات ارزهای دیجیتال انجام می‌شود این امکان را به تریدرها می‌‌دهد تا بتوانند ارزهای دیجیتال را به‌طور مستقیم از صرافی‌های مربوطه خریداری کنند. اما نوعی دیگر از نوسان‌گیری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که در آن تریدرها می‌توانند از روندهای نزولی بازار نیز کسب سود کنند. این نوع نوسان‌گیری در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. در این بازار تریدرها می‌توانند با پیش‌بینی روند آتی قیمت نسبت به نوسان‌گیری از ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

برای اینکه بدانیم چگونه می‌توانیم وارد معاملات ارز دیجیتال شویم در ابتدا می‌بایست به این نکته توجه کنیم که انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال همانند بازارهای دیگر این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند با باز کردن موقعیت‌های معاملاتی در جهت حرکت قیمت از این بازارها کسب سود کنند. با توجه به اینکه قیمت می‌تواند در دو جهت افزایشی و کاهشی در نمودار حرکت کند، بنابراین تریدرها می‌‌توانند با باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی در جهت مربوطه نوسان‌گیری کنند. دو نوع پوزیشن معاملاتی لانگ و شورت برای نوسان‌گیری در بازارهای مالی استفاده می‌شود که در پست بعدی هر کدام را شرح می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا